Loading...

Najczęściej zadawane pytania

TAX FREE to system zwrotu podatku VAT podróżnym zapłaconego przy zakupie towarów w Polsce, którzy nie mają stałego miejsca zamieszkania na terytorium UE. To rozwiązanie dla:

  • podróżnego, który kupił w Polsce towary za powyżej 200 zł
  • otrzymał dokument Tax Free w wersji papierowej lub elektronicznej
  • wywiózł towar w stanie nienaruszonym poza terytorium UE i uzyskał potwierdzenie funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej (elektroniczne lub pieczątka).

Więcej informacji (PL/UA/EN/RU)

  1. Logowanie do aplikacji eTAX
  2. Wystawienie paragonu
  3. Wybór lub dodanie podróżnego ręcznie lub za pomocą skanera paszportów
  4. Wysyłka dokumentu TaxFree z systemu eTAX do systemu PUESC
  5. Wydruk odebranego dokumentu Tax Free lub przesłanie go podróżnemu w formie elektronicznej

Nie. Przedsiębiorca nie ma obowiązku dołączenia do wydrukowanego dokumentu TAX FREE paragonu z kasy fiskalnej. Przedsiębiorcy mogą przesyłać dokumenty TAX FREE w postaci elektronicznej bez ich drukowania. Nasz system umożliwa wysyłkę dokumentów Tax Free na podany przez podróżnego adres email lub sms z linkiem do pobrania dokumentu.

W przypadku wywozu towarów przez podróżnych poza terytorium Unii Europejskiej przez inne niż Polska państwo członkowskie UE, wymagane jest pokazanie celnikowi dokumentu Tax Free i podbicie pieczęci w celu potwierdzenia wywozu.

Gdy podróżny przekracza granicę UE przez przejście graniczne na terenie Polski, może posiadać dokument TaxFree w jedynie w formie elektronicznej np. w formacie PDF. Taki dokument identyfikowany jest przez celinika po unikalnym numerze systemowym UNS zaszytym również w kodzie kreskowym.

Dla podróżnych to przede wszystkim:

  • skrócenie czasu obsługi
  • szybki zwrot zapłaconego podatku VAT przy transakcjach bezgotówkowych
  • elektroniczny dostęp do dokumentów TAX FREE przez aplikację eTAX

Jeżeli otrzymasz elektroniczne potwierdzenie, że towary zostały wywiezione, możesz zwrócic podatek VAT w formie bezgotówkowej. Zwrotu należy dokonać na numer rachunku bankowego lub na kartę płatniczą, którą podróżny podał przy wystawieniu dokumentu Tax Free. W tym przypadku nie jest wymagane osobiste dostarczenie dokumentu TAX FREE przez podróżnego, wszystko odbywa się zdalnie. Zwrot podatku VAT należy potwierdzić w aplikacji eTAX.

Sprzedawca może uczestniczyć w systemie TAX FREE, jeśli spełni łącznie następujące warunki:

  • jest zarejestrowanym podatnikiem VAT
  • w każdym miejscu sprzedaży w systemie TaxFree ma co najmniejedną kasę fiskalną online i za jej pomocą dokonuje rejestracji sprzedaży (np. wydruk paragonu)
  • dokonał rejestracji na platformie PUESC w celu korzystania z systemu TAX FREE ( www.puesc.gov.pl )
  • musi zapewnić podróżnym sporządzoną na piśmie informację o zasadach zwrotu podatku w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim

    Zasady zwrotu podatku VAT (PL/UA/EN/RU)

  • musi oznaczyć punkty sprzedaży znakiem informującym podróżnych o możliwości zakupu w tych punktach towarów, od których przysługuje zwrot podatku.

    Znak do pobrania (SVG) Znak do pobrania (PNG)

Tylko osoba dokonująca zakupu (dane podróżnego z dokumentu Tax Free) może otrzymać zwrot VAT w formie gotówkowej. Nie możesz zmienić raz wybranej formy zwrotu podatku.

Za wykonane usługi nie przysługuje zwrot VAT